Ви увійшли як Гость

Група "Гості"

Головна |  Мій профіль | Вихід
меню порталу
форма входу







Консультація для батьків

«Цікавинки  професій або як ознайомити дитину з творчими професіями»

(підготувала Дар’я Тихоненко)

 

Сім’я й дошкільний заклад – це два соціальні інститути, які закладають фундамент соціалізації дитини в майбутньому. Сім’я – це держава в мініатюрі, соціальний осередок, з яким дошкільному закладу необхідно ефективно співпрацювати. Саме ця «найменша клітина» нашого суспільства відіграє у вихованні дитини найважливішу роль. Те, що дитина здобуває в родині, є для неї визначальним протягом усього життя.

Важливою проблемою сьогодення є зближення сімейного і суспільного виховання заради культурного розвитку дитини. Тож одним із головних завдань дошкільного закладу є залучення родин вихованців до співпраці з закладом.

Сучасна сімя є сферою формування й ареною практичного прояву ідеалів, світогляду, інтересів дитини.

Тому музичний керівник пропонує батькам стати  культурним осередком і сприяти ранній профорієнтації дітей дошкільного віку.

Однією з цікавих форм роботи під час карантину є ознайомлення дітей з творчими професіями.

Перш ніж знайомити дітей з творчими професіями, треба дати уявлення про те, що таке професія. Професія - це праця, якій людина присвячує своє життя. А що ж таке творча професія? Якими знаннями і вміннями повинні володіти люди цієї професії? Відповідаючи на ці питання ми здійснюємо перший етап ознайомлення дошкільників з професіями. Отже, творча професія - це професія, де людина втілює свою творчість, талант, майстерність.

Які ж професії відносяться до творчим? Це: письменники, журналісти, артисти кіно, балету, театру, цирку, винахідники, візажисти, дизайнери, модельєри.

Ознайомлення повинно відбуватися поетапно, від простого до складного, щоб дитина зрозуміла наскільки прекрасні ці професії, але і наскільки важкі.

Почнемо з професії артист. Знаменитих артистів знають багато людей, ними захоплюються, їх хочуть наслідувати. Але це тільки одна сторона життя, яка на очах у всіх, є й інша, прихована від очей глядача, наповнена важкою працею, численними репетиціями, щоденними виставами. У чому ж полягає професія артиста?  Її основа в тому, щоб йому повірили глядачі, щоб здавалося, ніби перед очима відбувається справжнє життя.

Артист під час вистави повинен вміти перевтілюватися в іншу людину. У нього змінюється голос, хода, манера тримати себе. Артист повинен володіти чудовою пам'яттю, щоб запам'ятати текст, репліки.

Особливості творчості акторів лялькового театру полягає в тому, що сам він на сцені не з'являється, але на сцені діє, рухається лялька ним спрямована. Найголовніше у артиста-лялькаря - це його руки. Вони повинні бути пластичними, гнучкими, робота з лялькою вимагає спритності, сили рук.

При ознайомленні з професією артиста передує відвідування театру, цирку. В дома діти можуть ставити міні вистави, показувати різні театри, використовувати ігри -драматизації. Діти вчаться перевтілюватися у героїв, наслідувати їх характер, рухи.

Наступна творча професія - художник. 

Художник - людина, яка створює красу, тому що вміє бачити красу навколо себе. При ознайомленні з професією художника ставиться декілька завдань: дати уявлення про умови, в яких працює художник. Вправляти в впізнаванні і називанні різних жанрів живопису (портрет, пейзаж, натюрморт), образотворчих матеріалів (акварель, гуаш, олійні фарби, полотно, пензлі, мольберт, палітра ). Якими ж якостями повинен володіти художник?  Щоб стати справжнім художником, потрібно тренувати руку, щоб проводити точні лінії олівцем, крейдою, вугіллям; тренувати очі, щоб розрізняти найтонші відтінки кольору; виховувати спостережливість, пам'ять, уяву. Знайомство з професією художника відбувається за допомогою розглядання ілюстрацій, слайдів, читанні віршів, слуханням музики, спостереженням у природі. Важливим етапом у ознайомленні з професією художника є ознайомлення  з жанрами живопису. Дітей знайомлять з словами: «портрет», «натюрморт», «пейзаж». Ознайомлення з професією художника - портретиста відбувається за кількома етапами:

На першому етапі: діти розглядають один одного, батьків, звертають увагу на очі, повіки, вії, ніс....

Наступний етап називається « Портрет мого друга» - найулюбленіший етап у дітей. Спочатку проводиться попередня робота: разом з дітьми підбираються репродукції картин відомих художників з портретами людей різних епох ( щоб можна було розглянути і порівняти особи, різні зачіски, головні убори, одяг) і фото портрети сучасних людей. Після розглядання та порівняння, діти малюють своїх друзів або рідних - це цікавий процес, в якому діти відображають своє відношення до рідних і близьких.

Останній етап більш складний, але і більш цікавий. Діти малюють себе. Для зручності можна поставити дзеркало перед дитиною, щоб вона добре бачила себе. Після можна влаштувати виставку портретів, які малювали і діти, і дорослі члени родини.

При ознайомленні дітей з творчістю художників-ілюстраторів, рекомендується організувати виставку книг з картинками і без, тим самим

підвести дітей до розуміння значущості цієї професії. Запропонуйте дітям розглянути ілюстрації двох - трьох художників до однієї і тієї ж казки. Зверніть увагу дітей на те, як по різному художники зображують одних і тих же героїв. Спробуйте підвести дітей до розуміння того, що різні емоційні стани художники передають не тільки завдяки виразу обличчя, але і кольором, колоритом, де можна показати страх і радість, викликати почуття тривоги і відчуття щастя. Особливу увагу приділяйте контрастом. Наприклад, зображуючи дівчинку Машу в лісі, художник Ю. Васнецов намалював її дуже маленькою серед величезних дерев, і цей контраст викликає у нас почуття тривоги. Дати уявлення про те, що створюючи ілюстрацію, художник враховує жанр літературного твору ( казка, юмориститичний твір, пісенька) і використовує різні засоби виразності. Запропонуйте дітям самим створити ілюстрації до творів і розгляньте їх різноманіття і красу.

Наступна професія-скульптор. Скульптор - це художник, який створює скульптуру. Що ж таке скульптура? Скульптура (походить від латинського слова «вирізати, висікати, ліпити» ) - це об'ємне зображення виконане з різних матеріалів ( каменю, гіпсу, дерева, глини, металу ).

Як же працює скульптор? Спочатку він малює на папері ескіз скульптури, потім виготовляє модель з м'якого матеріалу ( глини, пластмаси). Після того, він сам або з допомогою робітників - фахівців «переводить» скульптуру в інший матеріал. Дітей старшого віку необхідно навчити розрізняти скульптуру малої форми (виготовляються для прикраси приміщень) та монументальну скульптуру (пам'ятники, монументи, які виготовляють для прикраси парків, скверів, площ).  Вони бувають з каменю, металу, бронзи. Підвести дітей до розуміння задуму скульптора, бачити характер образу, його настрій ( сумний, задумливий, веселий). Можна порівняти з дітьми скульптури, які стоять удома і скульптури, які вони бачили у бабусі.

Ознайомлення з творчими професіями збагатить дітей знаннями і розбудить почуття прекрасного.

Запропонуйте дітям розглянути скульптури, провести екскурсії до пам'ятників, розглянути репродукції, слайди. Існує сюжетно - рольова гра «Скульптор» де діти створюють самі «скульптуру». З цією метою одна дитина стає скульптором, а інший - тим самим «матеріалом», з якого створюють скульптуру. Скульптор ставить «скульптуру» в певну позу, знаходить необхідне рух рук, ніг... потім діти міняються місцями. Ця гра на практиці дозволяє зрозуміти шляхи створення виразного образу.

Ознайомлення з професією архітектора відбувається за допомогою ілюстрацій, що зображують різні споруди, екскурсії, прогулянки, де діти знайомляться з архітектурою свого міста, розглядання фотографій, використання практичних умінь ( будувати з має в групі матеріалу будівлі, мости, вулиці міста... )використання отриманих знань у малюванні, ліпленні, аплікації. Дати знання, що архітектор спочатку будує будинок в розумі (придумує), потім малює свої задуми у кресленнях. Головне завдання архітектора щоб його спорудження було гарне, міцне і мало користь. У роботі архітектора є щось від художника, а що-то від інженера. Це дуже цікава, але важка професія.

Які ж завдання стоять при ознайомленні з творчими професіями:

1) Викликати інтерес до навколишнього світу, формувати уявлення про працю.

2) Розширювати уявлення та знання про професії.

Важливо, щоб дитина з раннього віку перейнявся повагою до будь-якої професії, і зрозумів, що будь-яка професія повинна приносити радість і самій людині і оточуючим людям.

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0



друзі сайту

БСШ №12

БІЦ БСШ №12

ДНЗ №8 "Золотий півник"

Славутицький ДНЗ №6
"КРУНК"

ДНЗ №28 "Горобинонька"



ДНЗ №18 © 2021