Шпаргалка для вихователів
Як залучити батьків до роботи групи
ненасильницьким шляхом.
Суб′єктів освітньої діяльності всього три, не
більше й не менше: педагог, дитина, батьки.
Суб′єкт – це той, хто бере участь у
визначенні цілей, змісту, форм, хто бере участь у створенні освітньо-виховної
роботи.
Батьки, як правило, дуже хочуть, щоб до їхньої думки прислухалися.
Як діяти?
-
Почнемо з найпростішого. З інформації.
Припустимо, Ви плануєте (самі чи
разом з дітьми) розпочати тему «Кораблі». Навіть, якщо це молодша група, певне
уявлення в окремих дітей вже є. Увечері запитайте їх про це й зробіть записи до
«моделі трьох запитань»:
Що ми знаємо?
|
Що ми хочемо дізнатися?
|
Що можна зробити, щоб дізнатися?
|
Гра. Кораблі плавають.
|
Де їх зробили? Чому вони не тонуть у воді?
|
Запитати у тата? Прочитати у книжці.
|
Опитувати всіх дітей не має
потреби, але і дві - три відповіді замало. Щойно записи зроблено, вивішуйте цей
аркуш у батьківському куточку з доданням інформації: «Ми готуємося до нової
теми».
-
Отже, батьки побачать: маленькі діти вже знають досить
багато, їхні власні розповіді не були марними, у дітей є усвідомлені інтереси,
вони знають, де і як можна почерпнути інформацію. Можливо, вони вважатимуть за
потрібне нагадати дитині те, що вона забула; вдома включаться в цю тему і
розкажуть або знайдуть фотографії.
-
Важливо дати можливість зорієнтуватися і батькам, і дітям.
-
Крім того, у вас не буде великих проблем з проханням про
допомогу: батьки вже будуть готові, що діти планують їх про щось запитати, що
знадобляться книжки, настільні ігри і інше.
-
Далі? Далі пишіть оголошення про те, що у Вас є і що Вам
ще треба до цієї теми.
|